EPH vreba tržište grupne kupnje iz niskog starta?

europapress holding

Online grupna kupovina relativno je novi fenomen na Internetu, koji je iz garaže u Chichagu pokrenut prije tek dvije godine u obliku tvrtke nazvane Groupon (group + coupon). Svojom logikom objave malog broja ponuda s velikim popustima (od 50 – 90%) grupna kupnja proširila se svijetom poput požara. Hrvatska nije ostala iznimka, naprotiv.

U Hrvatskoj trenutno imamo čak 11 aktivnih grupon klonova tj. portala koji svakodnevno nude manje ili više atraktivne grupne popuste – kupone. U godinu dana tržište grupne kupovine doživjelo je ogromna ulaganja pogotovo kada je riječ o hrvatskom webu. Riječ je o milijunskim iznosima iako za pokretanje online servisa ovog tipa nisu potrebna naročito velika sredstva. Svi dosadašnji rezultati i podaci o grupnoj kupnji ukazuju na jednu činjenicu, a to je – grupna kupovina ima budućnost u koju se isplati ulagati i vrlo brzo se isplaćuje, naravno uz uvijet da je ulaganje pametno plasirano.

Unatoč svemu tome i očiglednom velikom uzlaznom trendu popularnosti grupne kupovine, veliki hrvatski medijski (online) igrači (primjerice Styria, EPH, NovaTV, Babić, Anderlon…) situaciju za sada samo odmjeravaju i drže se po strani. Podsjetimo kako je u Americi Google već ponudio čak 6 milijardi dolara za Groupon.com (podsjetimo, riječ je o tvrtci staroj tek oko 2 godine) i dobio odbijenicu.

Neke naznake prvih koraka koji upućuju da bi velike face hrvatskog weba svoju medijsku snagu ipak mogli iskoristiti za kapitaliziranje putem oortala grupne kupovine svejedno možemo iščitati. Tako Petar Pavić, direktor EPH digitala najavljuje (za rep.hr) određene korake u tom smjeru. Najavio je naime stvaranje vlastitog agregatora grupnih popusta u sklopu Jutarnji.hr portala. Nakon okupljanja srednjih i malih specijaliziranih portala pod svoju kapu, najave ponovne nadgradnje Jutarnji.hr portala, snažnih ulaganja u Facebook kampanje, iskorak u smjeru grupne kupnje i bez te najave nas ne bi nimalo iznenadio. Osim toga proteklih dana bili smo svjedoci i neobično intenzivne kampanje Kolektive na online izdanjima u vlasništvu EPH tako da nije isključeno da će taj prvi korak u svijet grupne kupovine EPH napraviti upravo u određenom dealu s Kolektivom.

Bilo kako bilo, lijepo je vidjeti da se konkurencija na tom polju i u Hrvatskoj zaoštrava, a da pak nama potrošačima grupni popusti i online ponude za grupnu kupnju postaju sve bolji, brojniji, pristupačniji i zanimljiviji.

This entry was posted in Grupna kupovina and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Odgovorite

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Zahtijevana polja su označena s *

*

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>