Grupna kupovina iz perspektive trgovaca

U jednom se vjerojatno svi slažu, krajnji potrošač u ovom je ciklusu uvijek na dobitku, što je i logično, jer kupuje proizvod ili uslugu po cijeni pedeset posto ili više nižoj od tržišne…No, što je s trgovcima?

Priča koju prodaju portali za grupnu kupovinu

Priča koju prodaju portali za grupnu kupovinu vrlo je jasna. Klijentu obećaju povećanje prometa, odnosno dolazak većeg broja kupaca, a zauzvrat uzimaju točno određenu proviziju od prodaje svakog pojedinog kupona, koja može dosegnuti i 50 posto cijene koju će platiti krajnji potrošač, odnosno kupac kupona. U želji za poslovnim uspjehom, voditelji poslovnih subjekata pristaju objaviti svoju ponudu, što je sasvim logično. Oni žele svoj objekt, bio on restoran, salon za uljepšavanje ili nešto treće, vidjeti punim.

Portal za grupnu kupovinu dovest će vam kupca i to je sigurno, no hoće li to za vas u konačnici biti potez koji će dovesti do povećanja zarade? Evo što misle ljudi koji su probali…

„Nikada više“

Jedina osoba koja je htjela javno govoriti o svom iskustvu je gospođa Natalija Novak, vlasnica kozmetičkog salona Beauty Balance.

– Zadovoljna sam time što je ponuda izazvala pozitivan efekt. Puno ju je ljudi pročitalo. Sve ostalo loše je iskustvo – kaže gospođa Novak. Ponudu je dala u nekoliko navrata, pri čemu se susrela s neprofesionalnošću pojedinih portala. O kupcima preko kupona kaže kako su to “lovci na prilike”, koji iskoriste ponudu i nikada se ne vrate. Od sedamdeset klijenata vratilo joj se troje.

Gospođa Novak na prvu je pomislila kako je problem možda u njoj pa je o svemu porazgovarala s kolegama koje se bave sličnom djelatnošću, a svoju su uslugu također ponudili putem portala za grupnu kupovinu.

– I moje prijateljice, vlasnice kozmetičkih salona, ali i drugih sličnih djelatnosti imaju isto iskustvo – rekla nam je Novak.

U konačnici je istaknula kako ponudu neće objaviti „više nikad“, a cijeli postupak za nju i njezine prijatelje imao je puno više negativnih, nego pozitivnih strana.

Grupni portali nisu dobri za restorane

Prema našem istraživanju, kojeg smo proveli u različitim djelatnostima, kao izrazito nezadovoljni pokazali su se voditelji i vlasnici restorana.

Vlasnik jednog restorana, koji je želio ostati anoniman, kaže kako su kupci koji dolaze s kuponima „isključivo ljudi koji ganjaju akcije i ne vraćaju se ponovo“. Konačni dojam uspoređuje s „davanjem stotinjak obroka u dobrotvorne svrhe“ te ističe kako od svega nije stekao nikakvu korist.

Ima i pozitivnih dojmova

Iako u manjem broju, bilo je i onih koji su zadovoljni portalima za grupnu kupovinu. Tako je vlasnik jednog wellness centra, koji je također želio ostati neimenovan, istaknuo kako mu je ponuda na portalu za grupnu kupovinu donijela povećanje prometa te kako se između 25 i 30 posto kupaca vratilo.

Kome se isplati grupna kupovina?

Općenito, nakon provedenog istraživanja na dvadesetak subjekata različitih branši, zaključak je – grupna kupovina sigurno se isplati djelatnostima koje pružaju specijalizirane usluge a trošak rada im je isključivo plaća zaposlenika. Dakle oni koji nemaju troškove nabavke roba, ili namirnica u slučaju restorana.

Primjerice u slučaju restorana, svaki prodani kupon uglavnom stvara trenutni gubitak – minimalni, tako su nas informirali u ovoj djelatnosti. Investicija bi se trebala vratiti ponovnim dolaskom kupca, što se rijetko dogodi…

Savjetujemo vam da prije nego što odlučite svoju ponudu dati na portale za grupnu kupovinu porazgovarate s kolegama koji se bave istom djelatnošću a imaju iskustva u ovom obliku marketinga.

Uspjeh u prvom redu ovisi o kvaliteti vašeg proizvoda, no u Hrvatskoj grupna kupovina za sada nije prilika svim djelatnostima.

Autor: Ivan Klarić, profitiraj.hr

This entry was posted in Grupna kupovina and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Grupna kupovina iz perspektive trgovaca

  1. Mali Svizac says:

    Mislim da niste u pravu. Iz osobnog iskustva kao korisnik, mogu reći da sam se itekako vratila na mjesta koja su pružila kvalitetnu uslugu. Evo, npr. kupila sam bon za šišanje u jednom inače poprilično skupom salonu i oduševljena sam uslugom i od tada idem samo tamo, bez obzira što su ponudu imali samo jednom. S druge strane, kupila sam bon za masažu od sat vremena, masirala me pola sata. Kao, gužva je. Pa naravno da se neću vratiti! Svi koji pruže kvalitetnu uslugu, povećat će im se promet, zasigurno. A termin “lovci na prilike” je zaista uvredljiv za sve korisnike portala za grupnu kupovinu jer, ako nam se već pruži prilika, onda naravno da ćemo je uloviti, a oni koji su nam dali tu priliku nek se ne bune kasnije. A gospođa Novak se treba zapitati zašto joj se vratilo samo troje.

  2. Jure says:

    Možda da je gđa. Novak imala poduzetničke soli u glavi pa recimo ponudila 5% popusta ako se vrate i sl. imala bi efekta, cilj ovih sajtova za partnere je dovesti novog kupca da proba, a onda gđa Novak i slični trebaju znati zadržati te ljude za dalje, dobrom uslugom ili nekim popustom za iduće korištenje, ali glavno da se kritizira da ne valja…a to što joj je došlo tipa 200 novih ljudi u salon nije bitno 🙂

  3. Danijela says:

    Ovoj je tekst vrijedan žaljenja, očigledno tendenciozno napisan. S ovim grupnim popustima upoznala sam se relativno nedavno i oduševili su me – jasno, jer kao njihov korisnik imam mogućnost nešto što želim dobiti za puno manje novaca nego što bih to inače platila. Ali laž je da firme koje nude ovakve aranžmane od toga ne mogu profitirati. Kao prvo, kroz pretraživanje tih popusta koje sada činim svakodnevno upoznala sam se ne samo s raznim salonima za koje nikad ranije nisam čula, nego i s raznim mogućnostima ili tretmanima za koje ranije ili uopće nisam znala ili sam mislila da su vrlo skupe – puno skuplje nego što sam na kraju vidjela da im je stvarna (ne s ovim popustom) cijena. Rezultat upoznavanja s ovim ponudama taj je da sam odlučila promijeniti frizera kod kojeg inače idem već 30 godina (stvar navike), promijenila sam također kozmetičara kod kojeg mi ide kći – a sve to na temelju iskustava stečenih kroz ove ponude. Također sam se upoznala s nekim novim tretmanima i znam da ću ih i dalje koristiti, s popustom ako naiđe takva ponuda ali i bez popusta jer mi koriste i nisu preskupi.

    Ne znam kome je trebao jedan ovakav tekst. Što se gđe. Novak iz teksta tiče, slažem se s prethodnim komentatorom – popust joj je doveo niz novih ljudi u salon, njezina je odgovornost i krivica ako ih nije svojom ponudom, ljubaznošću i kvalitetom rada uspjela zadržati kao trajne mušterije.

  4. "Lovac Prilika" says:

    Slažem se da restorani većinom imaju gubitak. Ja sam bila u nekoliko restorana i neki su imali odličnu klopu, no ne mogu si kod skupljih priuštiti češći dolazak – za mene su neki meniji jednostavno preskupi, iako bi voljela ponovno doći. Neki su me oduševili hranom i pristojnom cijenom i ne samo da se vraćam u te restorane, već ih preporučujem svim svojim prijateljima. S druge strane, prenaplaćivanje usluga u salonima ljepote je definitivno razlog zbog kojeg se neću vraćati u njih bez nekog bijesnog popusta. Smatram da su takve usluge daleko preskupe u odnosu na dobivenu korist od tretmana / kvalitetu usluge.
    Također smatram da portali za grupnu trgovinu iskorištavaju trgovce previsokim provizijama.
    Generalno gledajući, mislim da “Grupna kupovina” ide u korist većini kupaca i trgovaca, oživljavajući tržište malih poduzetnika, a jaka konkurencija će izdignuti one najbolje i ponuditi nama kupcima kvalitetnu uslugu vrijednu našeg novca i ponovnog dolaska.

  5. Ivana says:

    Mislim da su ovi grupni popust super jer se kupcima pruža prilika da isprobaju stvari koje inače ne bi. Tako sam ja posjetila zoo, otišla na kozmetičke tretmane na koje inače ne bi i koji su mi inače bili preskupi. A s tim uslugama sam zadovoljna.

  6. Ivan says:

    Evo pročitah komentare i upravo bih se složio i podržao gđu Novak,mislim da ovi “lovci na prilike” što navode da od sada idu u drugi salon nakon 30 godina je čista neistina,jer takvi profili ljudi će uzeti opet ponudu(jer uvijek ima bolja od bolje…),te će se tamo zadržati neko vrijeme i čekati sljedeću priliku,na sreću,ovi portali će vrlo brzo sami sebe da zatvore(zbog prevelikog broja portala,izlizanim uslugama,stalnim primoravanjem spuštanja što niže cijene usluge,sviješću obrtnika o neisplativosti,a i svima očekivajućem boljem standardu…..).Ja sam također iz jedne od branša gdje su prisutni grupni popusti,i tvrdim vam da se kvaliteta usluge sigurno razlikuje(štednja na materijalu,lažno prezentiranje na ponudi,….)te da oni sretnici koji među prvima iskoriste ponudu dobro prođu,a kasniji na redu………….,da ne budem prost!

  7. ri says:

    Nadodao bi da teretane spadaju u jedan od “neće ići” koncepta grupne kupovine. Iz personalnog iskustva sa dvije teretane, situacija je sljedeća – ljudi dođu na jedan mjesec i odrade to za kojih 100 kuna, pa se odmah prebace na drugu ponudu i tako dalje. Kada nema ponude ne ide se u teretanu.

Leave a Reply

Your email address will not be published.