Prvi portal za grupnu kupovinu u Hrvatskoj – Kolektiva.hr ovih dana je doživio, kao što ste možda već i primjetili, temeljite promjene.
Nije dakle riječ samo o dizajnerskom jesenskom faceliftingu već se u pozadini dogodilo dosta zanimljivih promjena koje su kao rezultat imale i bitno različit izgled, layout i funkcionalnosti samog portala. Kolektiva je naime gotovo jedan cijeli dan bila nedostupna za posjetitelje. Za to vrijeme sustav Kolektive je bio transferiran na potpuno novi pozadinski programski web sustav.
Osječka tvrtka Inchoo odgovorna je za razvoj nove Kolektive na open-source Magento rješenju što nakon splitskog portala Megapopust čini Kolektivu drugim našim portalom za grupnu kupovinu koji se vrti na sve popularnijem Magento e-commerce sustavu otvorenog koda.
Zagrebačka web agencija Nivas koja je rast Kolektive pratila od samog početka svojom tehničkom podrškom i korektnim dizajnom koji se ipak donekle izdizao iz brojnih portala za grupnu kupovinu koji su uslijedili na hrvatskoj web sceni, dobila je “nogu” od strane Jefferya Treichela i vodstva Kolektive. Je li riječ o preskupoj cijeni koju je Nivas zaračunavao Kolektivi za održavanje ili je jedini razlog kao što se navodi, želja vodstva Kolektive da prijeđu na open-source rješenje (kako bi bili što neovisniji i spremniji za eventualna preuzimanja) ostaje za vidjeti.
Ono što je već vidljivo je da se težište na stranici prebacilo na više aktivnih ponuda umjesto dosadašnje jedne glavne dnevne aktivne grupne ponude koja je imala dominantnu istaknutu poziciju. Ovim potezom Kolektiva je sasvim sigurno zakoračila u smjeru agregatora grupnih ponuda uvidjevši sve veću snagu i smisao portala poput SviPopusti.hr. Dizajn je po našem sudu lošiji od prethodnog i nema nikakav vidljivi detalj koji bi ga po nečemu isticao kao što je to Nivas sa simpatičnim ilustracijama do sada uspješno odrađivao. Profesionalna implementacija Magento sustava od strane osječke web agencije Inchoo je vidljiva i u izvornom kodu i kao takva je u mnogočemu znatno bolja od verzije koju koristi primjerice splitski MegaPopust.
Zanimljivo će biti pratiti i prodajne rezultate Kolektive i utjecaj koji će ove promjene, ali i sve veći broj portala kao što je Kolektiva, nedvojbeno imati u određenoj mjeri.