Nagli uspon stranica za grupnu kupnju u Hrvatskoj pokazuje kako je riječ o djelatnosti koja je, možda i pomalo neočekivano, naglo potaknula učmalo tržište internetske trgovine. Trend tih stranica u Hrvatskoj počela je Kolektiva, slijedio je KupiMe, i svi se slažu kako, bez obzira na više od desetak stranica koje su se kasnije pojavile, ta dva servisa drže najveći dio tržišta.
Iako se o grupnoj kupnji mnogo piše, dosad nisu objavljivani konkretni poslovni podaci nekog od vodećih igrača s tog područja i često su se skrivali pod izlikom poslovne tajne. Kolika se zarada i stope rasta mogu očekivati ako ste uspješni u toj djelatnosti, otkrio nam je Vanja Sertić, direktor tvrtke Moving Board, koja stoji iza servisa KupiMe, za koji tvrdi kako je preuzeo poziciju vodećih stranica za grupnu kupnju u Hrvatskoj.
„Promet naše tvrtke je oko 2 milijuna kuna mjesečno, i to samo za hrvatsko tržište. U Srbiji, primjerice, koja je jedno od najbrže rastućih tržišta s velikim potencijalom, mjesečni promet iznosi oko milijun kuna. Dosad smo od osnivanja tvrtke prosječno mjesečno rasli oko 25 posto i time smo jako zadovoljni. No, problem je što dosta malih tvrtki pokušava kopirati taj model, a to baš i nije jednostavno jer se mora puno uložiti u promociju i infrastrukturu“, kaže Vanja Sertić, koji ističe kako KupiMe jedina od domaćih stranica za grupnu kupnju ima ponude tri puta u svim većim hrvatskim gradovima čime ostvaruju veći volumen od konkurencije, koja ima po jednu ponudu tjedno.
Fanovi na fejsu
Procjenu o prvoj poziciji na tržištu Sertić temelji upravo na osnovi pokazatelja volumena prometa po oglašenim ponudama na sajtovima, ali i po broju fanova na Facebooku. KupiMe je, naime, nedavno prešao brojku od 100.000 fanova, što je više od broja fanova Kolektive.
Posebice je zanimljiv ulazak u domenu turizma, gdje je KupiMe u nekim akcijama realizirao hotelski smještaj i za po 1400 ljudi. To je područje prilično važno kao svojevrsni iskorak grupne kupnje i na područja koja se tradicionalno ne povezuju s tom djelatnošću. Naime, grupna je kupnja trenutačno usko vezana uz malo i srednje poduzetništvo, a njome se najčešće prodaju usluge kao što su one vezane uz kozmetiku i restorane, koje su dosad bile najpopularnije. No, jedno od ključnih pitanja je može li grupna kupnja postaviti uspješan obrazac i za kupnju drugih kompleksnijih usluga, pa i proizvoda? Naš je sugovornik uvjeren da je to itekako moguće.
Ušteda, ne emocije
„Samo na primjeru turizma vidi se kako u toj djelatnosti možemo popraviti novčani tok u hotelima, jer za razliku od agencija i touroperatora svim partnerima plaćamo u roku od sedam dana. Cilj je da generiramo snažnu bazu kupaca kako bismo i im mogli ponuditi različite popuste. S prodajom robe namjeravamo početi brzo, zasad su to samo usluge, ali to je jedini način da prikupite i ostale ponude. Uostalom, takvi su trendovi i u svijetu na stranicama kao što su Living social i Groupon“, kaže Sertić. O predviđanjima kako je riječ o balonu koji će se ispuhati, kaže:
„Razlog udruživanja u grupe nisu emocije nego financijski interes i ušteda. Ne da ne vidim razloga zašto bi se trend ispuhao, nego očekujem da će stranice za grupnu kupnju poremetiti maloprodajnu sliku u svim državama gdje se nalaze“, ističe Sertić.
Ulaganja u regiji
KupiMe ima 40-ak stalno zaposlenih, od toga u Hrvatskoj njih 18, a velik dio poslova obavlja se i kroz outsourcing. Osim u Hrvatskoj, imaju stranice za grupnu kupnju i na tržištima Mađarske, Češke, Bugarske i Rumunjske te Srbije i Slovenije. Sertić ističe kako je tvrtka restrukturirana radi regionalnog širenja te su čak i u tom razdoblju ostvareni odlični rezultati, a tek sada počinju s agresivnim ulaganjima.
Jedno od njih vezano je uz Mađarsku, gdje je portal za grupnu kupnju Kuponunk.hu prvu ponudu lansirao početkom ovoga mjeseca i odmah ostvario 3000 rasprodanih kupona. Iako u Mađarskoj već postoji desetak takvih portala, u Moving Boardu smatraju kako ti rezultati pokazuje da i na takvim tržištima još ima prostora.
Autor: Branimir Kovač, Business.hr
Molim Vas da ne pišete da kupime.hr zarađuje 2 milj. kuna mjesečno ako su im prihodi 2 milj. kuna. hvala
majmuni
Da li je to računao po onom manjem dijelu koji je stvarno prodao ili po onom što napiše da je prodao. Opet forsira glupi marketing, kolike je pare uložio – čisti gubitaš