Nakon konsolidacije tržišta i očekivanog otpadanja nekih manjih portala tijekom 2012., preostali portali za grupnu online prodaju ubacili su u još višu brzinu i unatoč još sveprisutnoj krizi i padu ukupne potrošnje u Zemlji, pojačali tempo i povećali ponudu grupnih popusta što je dovelo do situacije da u Zagrebu po prvi puta imamo preko 1000 aktivnih grupnih ponuda, a po svemu sudeći taj broj će se i dalje povećavati.
Pozitivni efekti konkurencije
Iako je riječ o vrlo volatilnom pokazatelju koji se konstantno mijenja, često i za velike iznose, porast broja grupnih popusta, prema podacima s kojima raspolažemo na SviPopusti.hr, doveo je i do rasta ukupne prodaje, a ukupni prihodi koji su još prije godinu dana bili koncentrirani isključivo na 2-3 igrača sada su znatno ravnomjernije raspodijeljeni. To je jasan znak koliko je jaka konkurencija, ali i specijalizacija među portalima za grupnu kupovinu pozitivno utjecala na izbor, originalnost, raznovrsnost grupnih ponuda, ali i ukupnu uštedu koju su hrvatski potrošači ostvarili kupujući online. Hrvatsko tržište grupne kupovine time se pozicioniralo kao uvjerljivo najrazvijenije u regiji, a portali koji su se proširli na regiju (Kolektiva, KupiMe i uskoro Megapopust) svoju bitku za tržišne udjele nastavljaju i u susjedstvu.
Pokazatelji održivog rasta
Bit će zanimljivo pratiti i koji će sve portali za grupnu kupovinu ostvariti ukupne pozitivne rezultate u 2012. godini nakon konsolidacije tržišta i velikih investicija koje su neki od njih primili za financiranje daljnjeg širenja. Neki od njih tek moraju predočiti pokazatelje održivog rasta, posebice u svjetlu loših burzovnih pokazatelja koje ostvaruje najveća svjetska stranica ovog tipa – američki Groupon, čiji je pad cijene dionica od IPO-a od preko 80 posto nadmašio čak i Facebookove loše burzovne rezultate (pad od IPO-a od preko 60%).